გაკვეთილის გეგმა

                                                              გაკვეთილის გეგმა
                                                                     საგანი ბიოლოგია
                                            მასწავლებელი ნინო სუქნიძე
გამრავლება, მეიოზი, მეიოზის ბიოლოგიური როლი
გაკვეთილის მთავარი თემა
მე-11 კლ. საშუალო საფეხური
სწავლების საფეხური
21
მოსწავლეთა რაოდენობა
მოსწავლე შეძლებს დაახასიათოს ორგ. გამრავლების და ინდ. განვითარების ფორმები
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
 შესაბამისობა ესგ სტანდარტთან ბიოლ.XI.5 მოსწ. შეუძლია დაახასიათოს ორგ. გამრავლების და ინდ. განვითარების ფორმები. იყენებს / ადგენს  მეიოზის სქემატურ მოდელს და აკავშირებს ქრომოსომებისა და მათი უბნების განაწილებას გენეტიკურ ცვალებადობასთან .
 ბიოლ.XI 2.
მოსწ.შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემთა აღრიცხვა. აწარმოებს დაკვირვებას და
გაზომვებს, იღებს სარწმუნო ცნობებს.
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
მოსწავლემ უნდა იცოდეს უჯრედის გამრავლების  და გენეტიკის აგებულება, ქრომოსომების სტრუქტურა, სქესობრივი და უსქესო კანონზომიერებები.
წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეები შეფასდებიან ინდივიდუალურად , ჩართულობის, ახალი და ძველი მასალის გააზრების  უნარის მიხედვით. მოცემულია შეფასების რუბრიკები.
მოსწავლეები შეფასდებიან ,როგორც განმავითარებელი, ისე
განმსაზღვრელი რუბრიკის მიხედვით.
შეფასების საგანი და პროცედურები
სახელმძღვანელოს ტექსტი, სურათები, სქემები,.თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი, პროექტორი.
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
   A ფაზა- გამოწვევა
აქტივობა 1.(5წთ)
მოსწავლეთა გააქტიურების მიზნით, მათ ვთხოვ, წაიკითხონ რუბრიკა ,,გაიხსენე“ და გასცენ შემდეგ კითხვებს პასუხი:1) რა არის დამახასიათებელი სქესობრივი გამრავლებისთვის უსქესოსთან შედარებით?
2)როგორ ფიქრობთ , სქესობრივი გამრავლების დროს როგორ ინარჩუნებს ორგანიზმი მისთვის დამახასიათებელ კარიოტიპს?
3) სად წარმოიქმნება გამეტები ცხოველებში? მცენარეებში?
              B ფაზა- ცოდნის კონსტრუირება.
        აქტივობა 2) ჯგუფური მუშაობა(15 წთ)
გადათვლის პრინციპით  ვყოფ მოსწავლეებს ჯგუფებად და
ვაჩვენებ ვიდეო მასალას მეიოზის შესახებ, თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ დავალებას:
 I-აღწერენ I მეიოზურ გაყოფას.
II-აღწერენ II მეიოზურ გაყოფას
III-ადარებენ ერთმანეთს I და II მეიოზურ გაყოფებს.
IV-მოამზადებენ სლაიდ-შოუს მეიოზის ფაზებზე.
აქტივობა 3) -ჯგუფის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია(15წთ).
მოსწავლეები აკეთებენ ზეპირ პრეზენტაციას, ხოლო IV ჯგუფი აჩვენებს მომზადებულ სლაი-შოუს, პროგრამა Power Point-ში მეიოზის ფაზების შესახებ.
  C-ფაზა --შეჯამება(10წთ)
ვაძლევ საშინაო დავალებას , რომელიც მოცემულია მათი გაკვეთილის ბოლოს და ვთხოვ ფერადი ქაღალდებით, ან ლენტებით შექმნან მეიოზისა და მიტოზის მოდელები.
 
-          
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი

Комментариев нет:

Отправить комментарий